Schrijven

Ik doe mee aan een schrijf-challenge  van 365 dagen, één dubbeltje per dag
van Margreet Schouwenaar. Heel leuk om te doen ik heb net dag 144 geschreven
zoals je kan zien ben ik iemand die graag s’morgens schrijft. Vandaag is de opdracht
“beschrijf een uur uit je leven vanuit het perspectief van je linkerschoen”, mijn rechterschoen in dit geval. Ik schrijf vaak wat op dat moment in mij opkomt zonder na te denken want als ik teveel nadenk komt er niks meer uit m’n pen. Als ik het terug lees dan valt mij natuurlijk ook op wat mooi en minder mooi is maar dat laat ik zo want zo schrijf ik en op dat moment kwam dat bij mij op. Ik zal zo nu en dan een schrijfopdracht laten zien hier, ja ook de minder goeie want daar leren we weer wat van….. hoop ik.

Dag 144:
Wandelschoenen:
Hallo ik ben een rechterschoen
broer van linkerschoen
wij maken heel wat mee, zo met z’n twee
Maar ik ga vertellen wat ik(wij) nogal meemaken
Eerst worden er routes uitgestippeld
dan wordt er een rugzak klaargemaakt
dus ik bedenk me al dit wordt een loop
van minstens een paar uur, fijn jippieieie
We gaan………..
Ze loopt vaak één tempo en dat is fijn
langs het strand ga ik, over schelpen
en door schuim af en toe een golfje zout water.
Door de duinen terug, hé kijk uit voor die koeienvlaai
Oeoeoe dat was net op tijd bah
we nemen de smalste zandpaadjes overal door
langs brandnetels, waarom? Heb ik dan geen gevoel.
Door moerasachtige plekken dat maakt zo’n soppend geluid
we gaan klimmen en dalen een super tocht
En aan het eind van de route kan ze best moe
en voldaan zijn en tilt ze d’r voeten niet meer zo goed op
dat ik af en toe m’n neus stoot tegen een tak, au!!!
Eenmaal thuis wordt ik gelijk uitgedaan om uit te rusten
zodat ze me daarna even schoon kan maken.
( als dat niet wordt uitgesteld)

 

Geef een reactie

